preskoči na sadržaj

Ekonomska škola Vukovar

Vijesti

U našoj školi obilježen Tjedan ADHD-a

Autor: Željka Geto, 24. 10. 2016.

Smatra se kako je ADHD jedan od najzastupljenijih mentalnih poremećaja koji je prisutan kod 3 – 8 % školske djece. Dva do tri puta je učestaliji kod dječaka negoli kod djevojčica. Uzrok je još uvijek nepoznat, ali se smatra kako je biološki, a ne razvojni. 

 Ovakva djeca često budu prepoznata kao „zločesta“, „neodgojena“ i „lijena“, a zapravo pravim pristupom vidimo da su izrazito znatiželjna, maštovita i puna energije.

Kratica ADHD dolazi od engleskog izraza Attention Deficit and Hyperactivity Disorder), a u prijevodu znači deficit pažnje/hiperaktivni poremećaj i impulzivnost.    

     Za postavljanje dijagnoze ADHD-a potrebna je da se kroz šest mjeseci pojavi najmanje šest simptoma na jednom od slijedećih područja:

NEPAŽNJA

ne posvećuju pažnju detaljima ili rade pogreške zbog nemara u školskom uratku, poslu ili drugim aktivnostima,
često imaju teškoće u održavanju pažnje pri obavljanju zadaća ili u igri,
često se čini da ne slušaju i kad im se direktno obraća,
često ne prate upute i ne dovršavaju školski uradak, kućne poslove ili dužnosti na radnom mjestu (ne zbog prkosa ili nerazumijevanja uputa),
često imaju teškoće s organiziranjem zadataka i aktivnosti,
često izbjegavaju, ne vole ili odbijaju zadatke koji zahtijevaju trajniji mentalni napor (kako što je školski ili domaći uradak),
često gube stvari potrebne za ispunjavanje zadaća ili aktivnosti (igračke, školski pribor i dr.),
često ih ometaju vanjski podržaji,
često zaboravljaju dnevne aktivnosti.

HIPERAKTIVNOST

često tresu rukama i nogama ili se vrpolje na stolcu ili sjedalu,
ustaju sa stolca u razredu ili negdje drugdje gdje se očekuje da ostanu na mjestu,
često pretjerano trče ili se penju u situacijama u kojima je to neprikladno (kod adolescenata ili odraslih može biti ograničeno na subjektivni osjećaj nemira),
često imaju teškoća ako se treba mirno i tiho igrai ili obavljati slobodne aktivnosti,
često su u ˝pogonu˝ ili kao da ih ˝pokreće motor˝,
često pretjerano pričaju.

IMPULZIVNOST

često ˝istrčavaju˝ s odgovorima prije nego što je dovršeno pitanje,
često imaju poteškoća s čekanjem reda,
često prekidaju ili ometaju druge (npr. upadaju u razgovor ili igru).

     Sa ciljem povećanja znanja i senzibilizacije učenika i nastavnika naše škole o učenicima sa ADHD-om, u periodu od 17. – 21. listopada o. g., u školskoj su knjižnici održana predavanja o ADHD-u. Predavanja je, za sve učenike prvih razreda, održao školski defektolog Damir Kruljac. Tijekom predavanja učenici su se upoznali sa osnovnim karakteristikama djece s ADHD-om te individualiziranim postupcima koji se primjenjuju kao podrška u njihovom školovanju. U okviru predavanja učenici su pogledali i televizijsku emisiju ˝Borba s hiperaktivnošću˝.

     Učenice 2. g razreda: Nola Vojtkiv, Andrea Kiš, Laura Jurić, Sara Šegota i Valentina Lazić izradile su plakat o ADHD-u koji je postavljen u holu škole.

 

                                                                              Damir Kruljac, prof. def.

 

 




Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži

 

 

 

 

 

« Travanj 2018 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6
Prikazani događaji

 

CMS za škole logo
Ekonomska škola Vukovar / Stjepana Filipovića 6, HR-32010 Vukovar / ss-ekonomska-vu.skole.hr / ured@ss-ekonomska-vu.skole.hr
preskoči na navigaciju