2024-01-11 08:56:22

AI-twinning

Ove školske godine su učenici 4.c razreda sudionici etwinning projekta AI-twinning, u sklopu kojeg usvajaju osnovne pojmove i upoznaju različite alate umjetne inteligencije. 
Kako bi se sudionici projekta međusobno upoznali, prvi zadatak je bio predstavljanje timova. Učenici su izradili avatare i „oživjeli“ ih pomoću platforme za generiranje videa D-ID, tako da avatari govore unaprijed zadani tekst. Održana su i dva online sastanka, prvo za nastavnike a zatim za učenike...

 

Nakon uvodne ankete, slijedila je izrada logotipa projekta u alatima Canva, Logo Maker i Logo Kreator te izrada zajedničkog plakata. 
Naši projektni partneri iz Turske, organizirali su 21.12. online webinar, na kojem je Onur Sevli, izvanredni profesor sa Sveučilišta Burdur Mehmet Akif Ersoy, govorio o umjetnoj inteligenciji i njenom razvoju, prednostima i opasnostima koje nam donosi. 
Zadatak koji je slijedio učinio se prilično zahtjevnim – izrada prezentacije o primjeni umjetne inteligencije u nastavi! Preporučeni su AI alati za izradu prezentacije Gamma app, Tome app i Decktopus. Aplikacije se vrlo jednostavno koriste, a prezentacije smo izradili bez imalo muke. Za svega nekoliko sekundi aplikacije na zadanu temu generiraju prezentacije, koje su dobra osnova, a lako se uređuju i nadograđuju.
Sljedeći zadatak je baš zabavan! Predstavljanje svoje zemlje – izrada avatara poznate ličnosti koja će govoriti o našoj zemlji. Odabrali smo Blanku Vlašić i pomoću aplikacija Pixart izradili Blankin avatar. Video, koji smo generirali pomoću aplikacije D-ID, možete pogledati na poveznici: https://studio.d-id.com/share?id=9e39a8ea5716ecd83a626e820b459350&utm_source=copy

Pri upotrebi ovih alata kontinuirano govorimo o prednostima i nedostacima upotrebe AI alata, usvajamo osnovne pojmove i diskutiramo o izazovima koje nam donosi umjetna inteligencija. Upoznajemo jezične modele postavljajući im razna pitanja te ih konzultiramo za potrebe rješavanja projektnih zadatka.  Istraživali smo povijesni razvoj AI i u Genially-u izradili digitalnu lentu vremena.
Mnogo smo naučili, a pred nama su još brojni zadaci koje s nestrpljenjem očekujemo. Sudjelovanje u projektu olakšava učenje i čini ga zabavnim, a razmjena iskustava, znanja i stavova s projektnim partnerima je posebno dragocjeno iskustvo.
U projektu sudjeluju i učenici iz Turske, Srbije, Bosne i Hercegovine, Češke, Grčke, Sjeverne Makedonije, Rumunjske, Gruzije i Azerbejdžana.

Nastavnica Nevena Varga


Ekonomska škola Vukovar