Poštovani djelatnici, učenici i roditelji,
s obzirom na tragični događaj u Osnovnoj školi Prečko od Ministarstva znanosti obrazovanja i mladih dobili smo „Protokol o kontroli ulaska i izlaska u školskim ustanovama“ koji se primjenjuje od 7. siječnja 2025. godine. Kako bismo osigurali veću sigurnost u našoj školi te radi prevencije mogućih situacija povećanog rizika navedenom Protokolu dodali smo i svoje specifičnosti te smo izradili Upute o kontroli ulaska i izlaska u školsku ustanovu.
Upute se odnose se na sve osobe za vrijeme boravka u školskoj ustanovi uključujući učenike, radnike, roditelje ili skrbnike i druge vanjske posjetitelje.
- Mjere kojima osiguravamo sigurnost u našoj školi su elektromagnetska brava, videonadzor, alarm i vatrodojavni sustav. Sukladno Godišnjem planu i programu rada škole određeno je i dežurstvo djelatnika na ulazu u školsku ustanovu tijekom radnog vremena školske ustanove.
- Ulazna vrata školske ustanove, kao i svi ostali ulazi ili izlazi, biti će zaključani tijekom cijelog radnog vremena na način da su osigurani evakuacijski izlazi (sklopka za isključivanje).
- U svrhu ulaska učenika u školsku ustanovu prije početka i nakon završetka nastavnoga dana, vrata će biti otključana u načelu 15 minuta prije početka nastave i 15 minuta nakon završetka nastave. Za to vrijeme dežurni djelatnik pojačano će vršit kontrolu ulaska i izlaska nakon čega će zaključati vrata.
- Tijekom malog odmora učenicima nije dopušteno napuštanje školske ustanove. Tijekom velikog odmora učenicima će biti omogućen izlazak izvan prostora školske ustanove kako bi mogli kupiti hranu i piće .
- Ulazak u školsku ustanovu je isključivo na ulazna vrata iz Županijske ulice na kojima se nalazi elektromagnetska brava i kamera.
- Roditelji mogu ulaziti u školsku ustanovu samo u dogovorenom terminu uz prethodnu najavu od minimalno jednog dana razredniku ili predmetnom nastavniku ili na poziv od strane školske ustanove.
- Roditelji koji dolaze na informativne razgovore s razrednicima uz prethodnu najavu, obvezni su poštovati raspored koji objavljuje školska ustanova.
U slučaju održavanja roditeljskog sastanka, razrednik prisutne roditelje dočekuje na ulazu školske ustanove i vodi do učionice, a nakon završetka roditeljskog sastanka razrednik prati roditelje do izlaza.
- Dežurni djelatnik školske ustanove dužan je provjeriti identitet osobe koja ulazi u školsku ustanovu uvidom u osobnu iskaznicu ili drugi odgovarajući dokument s fotografijom osobe, evidentirati je, preuzeti stranku na ulazu te nakon sastanka ispratiti stranku iz školske ustanove. Osobi koja to odbije neće se dopustiti ulazak u školsku ustanovu.
- U slučaju uočavanja neuobičajenog ponašanja osoba u prostorima školske ustanove, dežurni djelatnici o tome će odmah obavijestiti ravnateljicu ili stručnu službu.
- U slučaju uočavanja protupravnog ponašanja ili ponašanja kojim se ugrožava sigurnost osoba u školskoj ustanovi, žurno će se o tome obavijestiti i policija.
- Dežurni djelatnici školske ustanove koji su zaduženi za poslove nadzora ulaza u prostore školske ustanove, radi zaštite sigurnosti, mogu izvršiti sigurnosne preglede: učenika i njihovih predmeta (odjeća, torba i dr.) te drugih osoba koje ulaze u školsku ustanovu i njihovih predmeta (torbe i dr.). Sigurnosni pregled učenika i njihovih predmeta mogu provoditi i odgojno-obrazovni djelatnici tijekom održavanja nastave.
- Predmeti pogodni za nanošenje ozljeda ili drugi nezakoniti predmeti privremeno će se zadržati, a o njihovu pronalasku obavijestit će se ravnateljica, stručna služba, roditelji i policija kada su za to ispunjeni uvjeti za policijsko postupanje. Osobama koje ne dopuštaju obavljanje pregleda neće se dopustiti ulazak u školsku ustanovu.
Svjesna sam da će navedeni načini ulaska i izlaska iz škole tražiti određene prilagodbe , ali dužni smo poduzeti sve potrebne mjere za siguran boravak u školi, stoga molim za strogo pridržavanje svega navedenog i zahvaljujem se na razumijevanju.
S poštovanjem,
Jelena Vinaj, ravnateljica