Poštovani djelatnici, učenici i roditelji,

s obzirom na tragični događaj u Osnovnoj školi Prečko od Ministarstva znanosti obrazovanja i mladih dobili smo „Protokol o kontroli ulaska i izlaska u školskim ustanovama“ koji se primjenjuje od 7. siječnja 2025. godine. Kako bismo osigurali veću sigurnost u našoj školi te radi prevencije mogućih situacija povećanog rizika navedenom Protokolu dodali smo i svoje specifičnosti te smo izradili Upute o kontroli ulaska i izlaska u školsku ustanovu.

Upute se odnose se na sve osobe za vrijeme boravka u školskoj ustanovi uključujući učenike, radnike, roditelje ili skrbnike i druge vanjske posjetitelje.

  1. Mjere kojima osiguravamo sigurnost u našoj školi su elektromagnetska brava, videonadzor, alarm i vatrodojavni sustav. Sukladno Godišnjem planu i programu rada škole određeno je i dežurstvo djelatnika na ulazu u školsku ustanovu tijekom radnog vremena školske ustanove.
  2. Ulazna vrata školske ustanove, kao i svi ostali ulazi ili izlazi, biti će zaključani tijekom cijelog radnog vremena na način da su osigurani evakuacijski izlazi (sklopka za isključivanje).
  3. U svrhu ulaska učenika u školsku ustanovu prije početka i nakon završetka nastavnoga dana, vrata će biti otključana u načelu 15 minuta prije početka nastave i 15 minuta nakon završetka nastave. Za to vrijeme dežurni djelatnik pojačano će vršit kontrolu ulaska i izlaska nakon čega će zaključati vrata.
  4. Tijekom malog odmora učenicima nije dopušteno napuštanje školske ustanove. Tijekom velikog odmora učenicima će biti omogućen izlazak izvan prostora školske ustanove kako bi mogli kupiti hranu i piće .
  5. Ulazak u školsku ustanovu je isključivo na ulazna vrata iz Županijske ulice na kojima se nalazi elektromagnetska brava i kamera.
  6. Roditelji mogu ulaziti u školsku ustanovu samo u dogovorenom terminu uz prethodnu najavu od minimalno jednog dana razredniku ili predmetnom nastavniku ili na poziv od strane školske ustanove.
  7. Roditelji koji dolaze na informativne razgovore s razrednicima uz prethodnu najavu, obvezni su poštovati raspored koji objavljuje školska ustanova.

U slučaju održavanja roditeljskog sastanka, razrednik prisutne roditelje dočekuje na ulazu školske ustanove i vodi do učionice, a nakon završetka roditeljskog sastanka razrednik prati roditelje do izlaza.

  1. Dežurni djelatnik školske ustanove dužan je provjeriti identitet osobe koja ulazi u školsku ustanovu uvidom u osobnu iskaznicu ili drugi odgovarajući dokument s fotografijom osobe, evidentirati je, preuzeti stranku na ulazu te nakon sastanka ispratiti stranku iz školske ustanove. Osobi koja to odbije neće se dopustiti ulazak u školsku ustanovu.
  2. U slučaju uočavanja neuobičajenog ponašanja osoba u prostorima školske ustanove, dežurni djelatnici o tome će odmah obavijestiti ravnateljicu ili stručnu službu.
  3. U slučaju uočavanja protupravnog ponašanja ili ponašanja kojim se ugrožava sigurnost osoba u školskoj ustanovi, žurno će se o tome obavijestiti i policija.
  4. Dežurni djelatnici školske ustanove koji su zaduženi za poslove nadzora ulaza u prostore školske ustanove, radi zaštite sigurnosti, mogu izvršiti sigurnosne preglede: učenika i njihovih predmeta (odjeća, torba i dr.) te drugih osoba koje ulaze u školsku ustanovu i njihovih predmeta (torbe i dr.). Sigurnosni pregled učenika i njihovih predmeta mogu provoditi i odgojno-obrazovni djelatnici tijekom održavanja nastave.
  5. Predmeti pogodni za nanošenje ozljeda ili drugi nezakoniti predmeti privremeno će se zadržati, a o njihovu pronalasku obavijestit će se ravnateljica, stručna služba, roditelji i policija kada su za to ispunjeni uvjeti za policijsko postupanje. Osobama koje ne dopuštaju obavljanje pregleda neće se dopustiti ulazak u školsku ustanovu.

Svjesna sam da će navedeni načini ulaska i izlaska iz škole tražiti određene prilagodbe , ali dužni smo poduzeti sve potrebne mjere za siguran boravak u školi, stoga molim za strogo pridržavanje svega navedenog i zahvaljujem se na razumijevanju.

S poštovanjem,

Jelena Vinaj, ravnateljica

Skip to content